Pages

Friday, October 24, 2014

HSNZ Anjur Karnival Kesihatan 2014 29 Oktober

Dr Abdul Rahim
Hopsital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) akan menganjurkan Karnival Kesihatan 2014 di tempat letak kereta Kompleks Rawatan Harian HSNZ, pada 29 Oktober ini.

Karnival tahunan bagi kali ketiga yang bertemakan `Bersama Ke Arah Rakyat Terengganu Sihat’ bermula dari jam 8.30 pagi hingga 5 petang menyediakan pelbagai aktiviti menarik kepadapengunjung.

Pengarah HSNZ, Dr Abdul Rahim Abdullah, berkata program bertujuan memberi informasi kesihatan kepada orang ramai sambil melakukan aktiviti sihat dan bermanfaat bersama keluarga seperti senamrobik, khidmat rundingan kepakaran, sukaneka dan derma darah.

“Pelbagai khidmat rundingan kepakaran perubatan seperti perawatan dan keberkesanan ubat, diabetes dan visual rehabilitasi, saringan mamogram, gigi sihat sepanjang hayat, ujian saringan G6PD, imunisasi dan khidmat rundingan pemakanan sihat.

“Aktiviti menarik yang lain termasuk sukaneka dan mewarna untuk kanak-kanak berusia lima hingga enam tahun, senamrobik, kuiz pemeriksaan kesihatan dan gigi secara percuma serta persembahan pentas,” katanya.

Dr Abdul Rahim berkata, bagi memberi lebih banyak pendedahan dan mempromosikan perkhidmatan yang disediakan HSNZ, pihaknya turut menyediakan gerai-gerai pameran dari Jabatan Farmasi, Unit Perubatan Tradisional Dan Komplementari, Unit Agama, Unit Pendidikan Kesihatan dan Reumatologi.

Selain itu, terdapat juga gerai-gerai jualan pakaian, perubatan dan kenderaan yang disertai pegawai dan kakitangan HSNZ serta pihak luar yang boleh dikunjungi orang ramai dalam karnival sehari itu nanti.

Sumber :- http://teganukita.my/hsnz-anjur-karnival-kesihatan-2014-29-oktober/

No comments:

Post a Comment