Pages

Friday, October 24, 2014

Sasar 7,000 Pelancong Penerbangan Terus Medan-Kuala Terengganu


Perkhidmatan penerbangan terus dari Medan, Indonesia ke Kuala Terengganu akan bermula November mampu meningkatkan keupayaan sektor pelancongan di negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri, Dato’ Mohd Jidin Shafiee berkata penerbangan terus yang dikendalikan Syarikat Sriwijaya Air akan dimulakan pada 24 November depan.

Katanya, pesawat akan bertolak dari Medan, Indonesia terus ke Lapangan Terbangan Sultan Mahmud (LTSM) Kuala Terengganu dan penerbangan sama dari LTSM ke Medan juga pada tarikh sama..

“Melalui syarikat berkenaan akan menawarkan pakej tiga hari dua malam untuk pelancong dari Medan berada Terengganu begitu juga dari negeri ini akan tinggal di Medan, Indonesia selama tiga hari dua malam.

“Dalam tempoh enam bulan pertama akan datang, syarikat tersebut akan mengadakan penerbangan tiga kali seminggu dengan tawaran harga cukup istimewa dan akan menambahkan kekerapan penerbangan sekiranya mendapat sambutan menggalakkan,” katanya

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Makan Malam Sempena Penerbangan Sriwijaya Air pertama Medan, Indonesia ke Terengganu, di Primula Beach Hotel, Kuala Terengganu, malam tadi.


Majlis itu turut diserikan dengan kehadiran Menteri Besar, Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman bersama isteri To’ Puan Halina Zakaria dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Mazlan Ngah.

Seramai 42 wakil dari agensi pelancongan Eropah, Amerika dan Indonesia menyertai lawatan pembelajaran produk-produk pelancongan di negeri ini anjuran Tourism Terengganu dengan kerjasama pernerbangan You Wing dan Mayflower Acme Tour.

Mereka dibawa melawat ke pelbagai lokasi menarik di Terengganu, termasuk Tasik Kenyir, Taman Tamadun Islam dan Pasar Besar Kedai Payang.

Mohd Jidin turut memberitahu, pihaknya mensasarkan 5,000 hingga 7,000 pelancong dari negara itu mengunjungi Terengganu melalui pakej yang diperkenalkan.

“Kita harap perkhidmatan ini akan menambah bilangan pelancong ke negeri ini dan meningkatkan aktiviti pelancongan negeri,” ujarnya.

Sumber :- http://teganukita.my/sasar-7000-pelancong-penerbangan-terus-medan-kuala-terengganu/

No comments:

Post a Comment