Pages

Tuesday, September 30, 2014

MB Jadi Tetamu Istimewa Hari Keluarga Permata Zon Utara

Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman (Tengah) turut bersama mahasiswa dan siswi menyertai pertandingan tarik tali di Stadium Olahraga Universiti Sains Malaysia (USM) pada Majlis Hari Keluarga Permata Zon Utara di USM Pulau Pinang. Foto oleh Tg Syamim Tg Ismail.

Persatuan Mahasiswa Anak Terengganu (Permata) Zon Utara hari ini menerima kunjungan Menteri Besar, Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman dan isteri, To’ Puan Halina Zakaria di Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang.

Hari Keluarga Permata anjuran bersama Yayasan Terengganu itu menggabungkan empat universiti di utara semenanjung iaitu Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaysia Perlis (Unimap) dan USM sebagai tuan rumah.

Ahmad Razif berkata, program tahunan itu mampu menyuntik semangat pelajar sekaligus memberi motivasi kepada kumpulan itu bagi meningkatkan prestasi pembelajaran mereka.


“Saya turun padang untuk menyertai mahasiswa kita yang berada di luar negeri untuk mengetahui lebih lanjut masalah mereka.

“Kita mempunyai pelajar yang cemerlang akademik di peringkat awal seperti UPSR, PMR dan SPM tetapi apabila melanjutkan ke peringkat lebih tinggi mereka tidak mampu menunjukkan prestasi yang cemerlang jadi kita perlu tahu punca kenapa ia terjadi”, katanya pada program Hari Keluarga Permata Zon Utara.

Program itu dimeriahkan dengan pelbagai acara menarik seperti senam robik, sukaneka dan tarik tali.

Menteri Besar dijadualkan bakal membuat kunjungan ke program sama di Zon Tengah, Zon Selatan dan Zon Timur.

Sumber :- http://teganukita.my/mb-jadi-tetamu-istimewa-hari-keluarga-permata-zon-utara/

No comments:

Post a Comment