Pages

Thursday, September 25, 2014

PRK Pengkalan Kubor Meriah Walaupun Peratusan Keluar Mengundi Turun


enteri Besar,Dato' Ahmad Razif Abd Rahman (Baju merah) sempat bermesra dengan penyokong-penyokong parti Pas ketika beliau meninjau suasana pembuangan undi di Pengkalan Kubor,Tumpat
enteri Besar,Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman (Baju merah) sempat bermesra dengan penyokong-penyokong parti Pas ketika beliau meninjau suasana pembuangan undi di Pengkalan Kubor,Tumpat
Pilihan Raya Kecil Pengkalan Kubor N01 meriah sehingga pusat undian ditutup jam 5.00 petang tadi walaupun jumlah peratusan keluar mengundi turun.
Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya(SPR), peratusan keluar mengundi adalah kurang sedikit untuk PRK Dun Pengkalan Kubor berbanding pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU) yang lalu sebanyak 6.1 peratus.
Sehingga jam 5 petang tadi, peratusan keluar mengundi adalah 73 peratus manakala pada PRU yang lalu sebanyak 79.1 peratus yang keluar mengundi di Dun N01.
BHM_6356
Bagi Pusat Mengundi Daerah(PDM) Tujoh seliaan jentera dari Terengganu yang mempunyai seramai 2836 pengundi berdaftar menyaksikan jumlah yang keluar mengundi setakat jam 4 petang tadi adalah seramai 2022.
Kemeriahan di kawasan PDM Tujoh lebih meriah apabila Menteri Besar, Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman dan isteri, To’ Puan Halina Zakaria serta hampir kesemua barisan Exco turut serta menyertai barisan petugas di kawasan tersebut.
Walaupun berbeza faham politik dan keadaan sedikit tegang di situ, Ahmad Razif sempat bermesra dengan penyokong dari parti pembangkang sambil berseloroh dengan mereka.
Keputusan PRK Pengkalan Kubor akan diumumkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Biji Wangsa seawal jam 9 malam ini apabila pengiraan undi selesai.

No comments:

Post a Comment